onsdag 17. februar 2010

Vår i stuen?

Etter en god uke vekke fra bloggen har jeg endelig litt overskudd til å skrive litt igjen. Her har barna vært syke på omgang, og det har innebært mye nattevåking.
Men nå er det endelig litt rolig i heimen igjen og jeg er klar for flere prosjekter, selv om jeg burde gjort meg ferdig med de jeg allerede holder på med (som for eksempel vitrineskapet som fortsatt bare har fått ett strøk med grunning).

Men mest av alt er jeg så utrolig lei av denne vinteren og så veldig klar for litt vår, friske farger og lette klær. Jeg blir nesten litt umotivert bare av tanken på all den snøen som skal forsvinne før våren endelig kommer. Og som dere ser på bildet over her, som er tatt fra stuevinduet mitt og ut i hagen, så er det
lenge til det blir bart og varmt! Men nok sutring om denne kulden, nå skal jeg ta meg selv i nakken og lukke øynen for det som er ute å konsentrere meg om å gjøre det ekstra koselig inne i stede. Og det gjør at det blir mye bolle baking her, men det er jo så deilig og fyller huset med nydelig dufter og varm stemning. Da kommer den super søte, rosa Kitchen Aid maskinen min godt med:)




De nyesofaene begynner å vokse på meg og jeg blir mer og mer fornøyd. Jeg mangler bare noen detaljer, nye puter og et hvitt lammeskinn til å legge over ryggen på den sofaen til venstre tenkte jeg.
Ett hvitt teppe på gulvet hadde og gjort susen,
men jeg føler det vil føre til mer stress og frustrasjon enn glede og entusiasme. Siden min eldste datter bare måå spise
knekkebrød mens hun ser barnetv om morningen, og halvparten av både knekkebrøddet og pålegger faller på gulvet måtte jeg vel brukt resten av dagen på å støvsuge og vaske teppet. Så derfor er jo ønsket egentlig heller å legge planke gulv og male dette hvitt, men som nevnt tidligere tviler jeg på at det blir i dette huset. Planen er å flytte om noen år og da skal et hvitt plankegulv stå øverst på ønskelisten!
Slike kompromisser får det bare bli nå med små barn i huset. Men i det øyeblikket de blir store nok og klarer å spise med bordet og oppholde seg rundt det uten å legge igjen mat, snørr og diverse andre ting som lager flekker på teppet, ja da skal et deilig fluffe hvitt teppe annskaffes:)

Det var nok drømming.
Nå er det neste som står på planen å dra
på stoff og stil og kjøpe stoff til både puter i stuen og kanskje litt sengetøy til ungene. Men først må jeg han en lur plan og vite akkurat hvilket stoff jeg skal ha og hvor mye, ellers kan jeg love dere at jeg kommer hjem med masse jeg ikke hadde plan om og som ikke passer helt til det jeg skulle lage likevell og som da bare blir stuet inn i hobbyskapet. Og da sitter jeg her uten fine frisks puter til sofaen og intet fint nytt sengetøy til prinsessene. Slik pleier det vertfall og ende. Men det kan umulig bare være meg som har det slik.
Så jeg får trokle meg gjennom nettsiden og ta et valg på forhånd. Så kanskje det blir litt vår inne vertfal

Håper dere alle har det fint i kulden og send meg gjerne inspirasjon til vår i huset.
Ha en fortsatt fin kveld....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar