søndag 13. juni 2010

Noen som vet?


Etter i dag å ha tittet innom denne bloggen her ble jeg så inspirert til å male gulvet i stuen/kjøkkenet.
Anbefaler dere å ta en tur innom bloggen hennes, den er helt nydelig!
Men jeg trenger litt hjelp av dere kloke damer.
For vi har noe jeg tror er Eike??! parkett, det er ikke vi som har lagt det så er litt usikker. 
Men spørsmålet er om det er noen som har erfaring med å male parkett.
Er det bare til å slipe ned overflaten og male??
Tar i mot alle tips og erfaringer med stor entusiasme:)

Å tenk så flott det hadde blitt med hvitt gulv....
Min store drøm
DÅN

Klem Ingvild

7 kommentarer:

  1. Jeg har malt parketten hjemme hos meg! Det beste er jo hvis du sliper den ned først. Det gadd ikke jeg. Vask gulvet godt med salmiakkvann. La tørke. Grunn gulvet med heftgrunning. Sparkle og puss hakk ol. Vask vekk pusse støv. Mal 3 strøk med 3 stjerners gulvmaling. Denne malingen er litt dyrere enn vanlig maling, men den dekker godt og lukter ikke så ille som vanlig oljemaling og tørker forholdsvis fort.
    Lykke til!!!!

    Klemmer fra Lena

    SvarSlett
  2. Jeg drømmer også om hvit gulv- men enn så lenge må jeg (dessverre) akseptere at 100 år gammel stjerneparkett ikke kan males på.. (argh ;))

    Takk for lykkeønskninger inne hos meg:) herlig blogg du har.. denne følger jeg videre:)

    ha en flott dag:) klemmer

    SvarSlett
  3. Hei!

    Hør på førstemann her. Vi hadde ikke parkett, men gammelt tregulv. Vi pusset, vasket og malte. 3 stjerner gulvmaling.

    PS: Du burde ta bort SNOW EFFECT, siden din er utroooooolig treg. :(

    SvarSlett
  4. Heisann:)

    Flott blogg du har:)
    Lykke til med gulv prosjektet ditt:)
    Klem

    SvarSlett
  5. Spennende med maling av gulv - enig i at hvite gulv er super lekkert (men kanskje ikke like praktisk :D).

    Lykke til hvis valget faller på hvite gulv!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Hei på deg:)
    Vi har en gammel eikeparkett i stua som vi nylig har slipt og lagt lakk med hvitfarge i...det ble utrolig flott!
    Synes også at det kan være fint med hvite gulv, men jeg ville ha angret hvis jeg hadde malt over den flotte trestrukturen...
    Ønsker du deg et lysere og mer hvitaktig gulv vil jeg anbefale å gjøre det istedenfor å male:)
    En tanke i hvertfall...
    Lykke til!
    Bli med på min Giveaway hvis du har lyst:)
    Ha en fin dag!

    Merete

    SvarSlett
  7. enig!! Det hadde blitt sååå fint!!

    SvarSlett