søndag 22. august 2010

Kan man male kjøkkenbenken hvit??

Er jeg helt på viddene eller hva tror dere? Noen som har gjort dette?
Jeg har denne trebenken fra IKEA som vist over, men jeg liker ikke kjøkkenet slik  det er nå.
(det er ikke vi som har satt opp kjøkkenet)
Det er så mørkt der så jeg trenger mer lys.

Vi skal med tide skifte benkeplate og litt diverse, men så slo det meg at kanskje malen den hvit?
Som en midlertidig løsning som ikke koster så mye penger og som jeg kan gjøre selv siden mannen i huset har 1000 andre ting som må gjøres før kjøkkenet får en omgang.

Noen som har gjort dette?
Eller har jeg tatt målekosten et steg for langt nå?

Kjøkken dørene er som vist under, fra IKEA.
Veggen mellom benk og skap er malt i samme farge som stuen- lys beige.
Men også her har jeg lyst å male i fargen Strå, fram til det blir flislagt.



Tar i mot alle råd og erfaringer:)

Ønsker alle en fin søndag
Klem Ingvild

3 kommentarer:

  1. Heisann:)

    Ja hvorfor ikke...
    Så lenge man bruker maling som er beregnet på våt-rom?
    Jo det må da gå skulle man tro:)
    Fin søndag til deg:)
    Klem fra Kari:)

    SvarSlett
  2. Hei og hopp!

    Så flott det ble med hvitt trekk på sofaene! Det har jeg også lyst på men har ikke avtagbaretrekk på sofaene så da må det bli heeelt nye møbler og jeg vet ikke akkurat hvor giret mannen er på det... ;-)

    Jeg planlegger også å male kjøkkenbenken/platen. Har den samme som deg! Jeg har gjort det før, der vi tidligere bodde og det funker fint. Men viktig med godt grunnarbeid. Du bør vaske godt med salmiakk ol for å få bort fett, slipe litt og grunne først. Og så må du ha i bakhodet at du en gang i blandt bør rulle kjapt over benkeplaten når det har blitt hakk og merker etter rødvin osv;-)

    Klemmer!

    SvarSlett
  3. hei, det blir sikkert super fint, men ville brukt olje maling og ikke vannbasert + la det herde i en uke før du i det hele tatt bruker benken:) d er min erfaring at blir det beste resultatet! ;)))

    prøve oss på en date neste helg?

    SvarSlett